Examentraining

Training

Vanuit een concreet geformuleerd leerdoel gaan de leerlingen aan de slag. Het patroon in denken, voelen en doen wordt geëxploreerd en de leerling leert dit patroon zelf te besturen. Dat wil zeggen: nieuwe gedachten te oefenen waardoor er ook een positieve verandering ontstaat in het voelen en het doen. Daarnaast leert de leerling beter om te gaan met spanning en stress en zich hierin meer te ontspannen. Er wordt gewerkt met werk- en oefenbladen, kennisoverdracht en gesprekken met elkaar, aandacht- en ontspanningsoefeningen.

Doel

  • Een positieve verandering bij de leerling in het (zelf)vertrouwen op weg naar- en tijdens het examen waardoor hij/zij op niveau kan presteren.

Voor

Leerlingen voortgezet onderwijs.

Opbouw

  • Voorgesprek met individuele leerling
  • 5 Groepsbijeenkomsten
  • Afsluitend gesprek met individuele leerling
  • Telefonisch gesprek met ouders
  • Evaluatie school
adminExamentraining