Examentraining
Leerlingen gaan aan een concreet geformuleerd leerdoel werken. Met als voornaamste doel een positieve verandering in het patroon denken, voelen en doen te creëren.
Leerlingen gaan aan een concreet geformuleerd leerdoel werken. Met als voornaamste doel een positieve verandering te creëren in het patroon denken, voelen en doen.
Doelen
Nieuwe gedachten oefenen
Omgaan met spanning en stress
Werken met en aan kennisoverdracht
Leren omgaan met aandacht- en ontspanningsoefeningen
Vergroten zelfvertrouwen
Praktische informatie
Intakegesprek
5 bijeenkomsten
Eindgesprek
Tijdsbestek
5 bijeenkomsten van een uur
Niveau
VO
Deelnemers
Maximaal 15 leerlingen
Nicole Wessels
Opleiding
Leerkracht basisonderwijs (PABO), Management opleiding, Leerbegeleider, Leren Leren specialist, Jeugd Breincoach, Strong Kids trainer en visueel screener
Achtergrond
Na een jarenlange topsportcarrière ben ik mij gaan specialiseren in Mindset
Kracht
Een kind echt zien
Toewerken naar het weer kunnen handelen vanuit hun eigen kracht
Door het creëren van meer zelfvertrouwen een kind verdere groeistappen laten maken
Marieke Nugteren
Opleiding
HBO-SPH & Master Pedagogiek
Achtergrond
Sociotherapeut binnen jeugd-GGZ (16 jaar)
Kracht
Geloof in ieders eigen kracht
Kijken naar de ‘boodschap’ achter gedrag.
Ruime kennis over verschillende ondersteuningsbehoefte.
Jannieke Verkerk
Opleiding
Leerkracht basisonderwijs (PABO) en Master Educational Needs
Achtergrond
Leerkracht, gedragsspecialist en coördinator sociaal emotioneel leren
Kracht
Positieve benadering van de soms complexe groeps-dynamiek
Inleven in het handelen van de leerkracht
Kijken naar haalbaarheid van trainingsaanbod in de onderwijs-praktijk en het integreren ervan gedurende een schooljaar.
Cindy Overbeeke
Opleiding
Orthopedagoog NVO & kinder-jeugdpsycholoog bij het NIP.
Achtergrond
Leerkracht regulier onderwijs PO, Speciaal onderwijs cluster 2 PO & VO.
Kracht
Het kind centraal te zetten in verbinding met zijn systeem (ouders en school). Kijken naar kansen en mogelijkheden en met elkaar te zorgen voor de optimale ontwikkeling van het kind.
Inzetten interventies in het preventieve en waar nodig curatieve kader.