High Five Experience
Leerlingen door middel van verschillende werkvormen een spiegel voorhouden. Zij ontdekken dat er meer overeenkomsten zijn met klasgenoten. Bewustzijn van eigen doen en handelen beïnvloeden positief de sfeer in de klas.
Inhoud training:
Leerlingen door middel van verschillende werkvormen een spiegel voorhouden. Hierdoor ontdekken zij dat er meer overeenkomsten zijn met klasgenoten dan zij vooraf gedacht hadden. Vanuit bewustzijn van eigen doen en handelen, meer begrip en respect voor de ander creëren waardoor de sfeer in de klas, en de omgang met elkaar, positief beïnvloed worden. Gezamenlijk wordt een groepsdoel opgesteld.
Doelen:
Meer zelfkennis en kennis van de ander
Bewustzijn van het imago en de ‘innerlijke wereld’
Persoonlijke ontwikkeling en burgerschap
Angst verminderen in de omgang met elkaar
Meer begrip en respect voor elkaar
Creëren van een beter werkklimaat
Praktische informatie:
Een workshop van 4 uur.
Vooraf vindt een lesobservatie plaats met een intakegesprek met de mentor. Hierin wordt o.a. de dynamiek van de groep in beeld gebracht.
Evaluatie, direct na de training, waarin samen gekeken wordt naar praktische tips op leerling- en groepsniveau voor mentor en docenten.
Indien gewenst volgt er een tweede workshop van 4 uur waarin een verdieping plaatsvindt van de onderwerpen uit de eerste workshop.
Aantal deelnemers:
Een hele klas of stamgroep.
Tijdsbestek
4 uur
Niveau
VO
Deelnemers
Hele klas / stamgroep
Jan Hengst
Opleiding
Lerarenopleiding
Achtergrond
Leerkracht basis- en voortgezet onderwijs & coaching
Kracht
Aan de basis van elk gedrag ligt een positieve intentie.
‘De kaart is niet het gebied’
Acceptance en commitment
Bewustwording en verbinding.