Pedagogisch handelen
Leerkrachten worden uitgedaagd om met het hele team te kijken naar de pedagogische waarden binnen de school. Communicatie, leerkrachtgedrag, structuur en een positief schoolklimaat staan centraal.
Inhoud training:
Leerkrachten worden uitgedaagd om met het hele team te kijken naar de pedagogische waarden binnen de school. Communicatie, leerkrachtgedrag, structuur en een positief schoolklimaat staan centraal.
Deze training wordt op maat aangeboden. Onze trainers gaan vooraf in gesprek om de inhoud van de training zo goed mogelijk te laten aansluiten op de behoefte van het team.
Doelen:
Bewustwording van de pedagogische waarden
Optimaliseren (prettig) werkklimaat
Implementatie van duidelijke schoolbrede omgangsregels
Respectvolle omgang binnen iedere groep
Bieden van structuur en organisatie binnen de groep/klas
Signaleren, observeren van en interveniëren op (on)gewenst gedrag
Eenduidigheid aanpak bij grensoverschrijdend gedrag door middel van een routekaart
Praktische informatie:
Afhankelijk van de thema’s minimaal een dagdeel (3 uur). In overleg kijken we naar een passende oplossing en invulling van het aanbod.
Aantal deelnemers:
Het gehele team.
Tijdsbestek
3 Uur
Niveau
PO
Deelnemers
Gehele team
Jacqueline van der Burg
Opleiding
Verpleegkundige A. Sociaal Academy,
Achtergrond
Maatschappelijke gezondheidszorg. Founder OOK
Kracht
Realiseren van de zorg binnen het onderwijs.
Preventief inzetten van interventies aansluitend op hulpvraag
OOK-team: 'Samen maken wij het verschil’
Niels Redeker
Opleiding
Leerkracht basisonderwijs (PABO), Luchtvaarttechnologie & Opleiding middenmanagement.
Achtergrond
Leerkracht basisonderwijs & diverse leidinggevende functies
Kracht
Samen met een inspirerend team ontwikkelen
Beleid omzetten in praktijk
Door het zien van kinderen bewustwording creëren in gedrag
Verbinding
Jannieke Verkerk
Opleiding
Leerkracht basisonderwijs (PABO) en Master Educational Needs
Achtergrond
Leerkracht, gedragsspecialist en coördinator sociaal emotioneel leren
Kracht
Positieve benadering van de soms complexe groeps-dynamiek
Inleven in het handelen van de leerkracht
Kijken naar haalbaarheid van trainingsaanbod in de onderwijs-praktijk en het integreren ervan gedurende een schooljaar.