Set your Mind
Docenten in het voortgezet onderwijs worden meegenomen in het begeleiden van leerlingen die kampen met angst en spanning. In deze interactieve deskundigheidsbevordering wordt er zowel een theoretisch- als praktisch kader geboden.
Inhoud training:
Docenten in het voortgezet onderwijs worden meegenomen in het begeleiden van leerlingen die kampen met angst en spanning. In deze interactieve deskundigheidsbevordering wordt er zowel een theoretisch- als praktisch kader geboden.
De docenten leren hoe zij een preventieve rol kunnen spelen in het onderwijs. Daarnaast krijgen ze handvatten hoe ze het thema spanning en angst laagdrempelig kunnen aanbieden.
Doelen:
Vaardigheden verhogen rondom omgaan met angst en onzekerheid bij leerlingen
Toepassen werkende interventies
Anders kijken naar leerlingen
Theorie praktisch te koppelen naar de praktijk
Docenten leren over het inzetten van groeitaal.
Praktische informatie:
3 bijeenkomsten van 1,5 uur.
Aantal deelnemers:
Maximaal 12 docenten
Tijdsbestek
3 x 1,5 uur
Niveau
VO
Deelnemers
Maximaal 12 docenten
Marieke Nugteren
Opleiding
HBO-SPH & Master Pedagogiek
Achtergrond
Sociotherapeut binnen jeugd-GGZ (16 jaar)
Kracht
Geloof in ieders eigen kracht
Kijken naar de ‘boodschap’ achter gedrag.
Ruime kennis over verschillende ondersteuningsbehoefte.
Cindy Overbeeke
Opleiding
Orthopedagoog NVO & kinder-jeugdpsycholoog bij het NIP.
Achtergrond
Leerkracht regulier onderwijs PO, Speciaal onderwijs cluster 2 PO & VO.
Kracht
Het kind centraal te zetten in verbinding met zijn systeem (ouders en school). Kijken naar kansen en mogelijkheden en met elkaar te zorgen voor de optimale ontwikkeling van het kind.
Inzetten interventies in het preventieve en waar nodig curatieve kader.